ביטוח סיעודי לגיל השלישי: אבנר הייזלר מסביר מדוע זה כל כך חשוב

אנשים עוברים חיים שלמים כסלע איתן. מגדלים משפחות, עובדים, תומכים במדינה ובגיל מבוגר נהנים לקטוף את הפירות. עם זאת, עבור רבים באיזשהו שלב החיים מקשים עורף. ממקום של עצמאות והצלחה, פתאום נהיים חלשים ותלותיים. מצב סיעודי לעולם אינו נעים, אך טוב לדעת שלכל הפחות ניתן להתמודד מולו בכבוד. מכאן שאם מבקשים להגיע לגיל מבוגר מבלי להזדקק לסיוע כספי מצד בני המשפחה, מוטב לפעול בהקדם – מוטב לעשות ביטוח סיעודי.

אם רק מביטים בסטטיסטיקות המסקנה ברורה

אומנם בכול גיל נכון לעשות ביטוח סיעודי, אך מי שהגיע לגיל מבוגר וטרם עשה ביטוח, הרי שהנושא חשוב עבורו פי כמה. אם ניזכר באותו הריאיון עם אבנר הייזלר בדה מרקר, נמצא לנכון להציף שהוא דיבר על סטטיסטיקות. בעוד שלא הרבה ניתן לדעת אודות העתיד, על סטטיסטיקות כן ניתן להסתמך, או לכל הפחות לקבל באמצעותן החלטות. אם נבחן מהי הסטטיסטיקה להגיע למצב סיעודי לאחר גיל 65, נמצא שהנתונים אינם נוראיים, אך גם אינם מעודדים. כ5% מסך האנשים מעל לגיל 65 מגיע לידי מצב סיעודי, ובמקביל תוחלת החיים בארץ נמצאת במגמת עלייה. מכאן שאם רק מביטים לנתונים בעיניים, ניתן להבין מדוע מדובר בביטוח כה חשוב. מבקשים לאמת זאת? הסתכלו מסביב ותגלו שגם אתם מכירים לפחות אדם אחד שמוגדר כסיעודי.

ביטוח סיעודי לגיל השלישי: אבנר הייזלר מסביר מדוע זה כל כך חשוב

למרות שיש חוק סיעוד

אנו זוכים לחיות במדינת רווחה, כך שבין היתר קיים חוק סיעוד. עם זאת, עם כל הכבוד לתמיכה מטעם המדינה (תמיכה מטעם ביטוח לאומי, משרד הרווחה ומשרד הבריאות), יש להכיר בכך שהמענק אומנם מסייע, אך אינו מספיק מקיף כשמדובר באדם סיעודי שצריך מענה סביב השעון. כמו כן, החוק קובע את גובה התמיכה בהתאם למבחן הכנסה, נתון שעבור רבים נתפס כבעייתי. עתה אם נחזור לעובדות, נמצא שטיפול באדם סיעודי עשוי בקלות להגיע ללמעלה מ20,000 ש"ח בחודש, ועל כן גם אם נמצאים כזכאים לגמלה מלאה, עדיין יש להשלים אלפי שקלים מדי חודש, אלפי שקלים שלא כולם יכולים להרשות לעצמם. בנקודה זו ראוי להציף את דברי אבנר הייזלר מגלובס. הייזלר מסביר שבלא מעט מצבים יש להוציא כסף, וזאת כדי להימנע מהפסד משמעותי, משמע ביטוח סיעודי מהווה דוגמה קלאסית שתומכת בדבריו.

טעות נפוצה

אנשים שהגיעו לגיל 70 לא פעם מגלים שביחס לאנשים יותר צעירים, הפוליסה שלהם הרבה יותר יקרה. גילוי זה מוביל אנשים רבים לשקול לוותר, מתוך מחשבה שאת הכסף הם יחסכו בצד, ואולי אפילו ישקיעו במניות. ובכן פה המקום לציין שאם רק משקיעים מעט זמן בהשוואות, בהחלט ניתן למצוא את הפוליסה האידאלית ביותר. פוליסה שבעת הצורך תעניק מענה הולם ותצדיק את עצמה, פוליסה שברגע האמת תתגלה כהרבה יותר כלכלית מכל חיסכון צדדי.

יתרונה של פוליסה פרטית לצד 2 דגשים חשובים

עתה לאחר שהבנו מדוע פוליסה סיעודית אינה נחשבת כמותרות, נעצור לחדד שלא רק שחשוב לוודא שהפוליסה קיימת, אלא גם רצוי להעדיף פוליסה פרטית שנעשית דרך חברות הביטוח, ולא פוליסה שנעשית דרך קופות החולים. מדוע? כאשר בוחרים את חברת הביטוח באופן פרטי, יש הרבה יותר מקום למשחק. לא מדובר בפוליסה אחידה עבור אינספור אנשים, אלא בפוליסה שניתן להרכיב כרצוי בהתאם לשורת דגשים אישיים. לצורך הדוגמה זוכים לקבוע את המסלול הרצוי, כולל הגובה של ההחזר. פה נחדד שיש לוודא שסכום הפיצוי שעומד על הפרק אכן הגיוני, ואף יש לבחון מהי תקופת ההמתנה. רק בריאות!